W Rhino 6 pojawił się już całkowicie zintegrowany Grasshopper’a – wyjątkowo popularny dodatek do programowania kształtu. Grasshopper nie jest już w fazie beta, jest stabilnym środowiskiem do wizualnego programowania. Niektóre funkcje w Rhino zostały napisane na nowo a sposób pracy, który wymagał gruntownego przebudowania, został odświeżony tak aby być w pełni produktywny. Oto najważniejsze z nich.
Długi okres fazy beta zakończył się: Grasshopper, atrakcyjny język wizualnego programowania geometrii, jest w pełni częścią Rhino. Używany w najbardziej ambitnych projektach poprzedniej dekady, Grasshopper, podobnie jak Rhino, stał się silnym ekosystemem do poszerzania możliwości projektowych. Grasshopper zapewnia solidny fundament dla wielu wyjątkowych dodatków, zaczynając od analizy środowiskowej a kończąc na sterowaniu robotami.
Prezentacja jest kluczowa: niemal na każdym etapie projektowania, istnieje potrzeba odpowiedniego przedstawienia swojego pomysłu, „sprzedania” idei swoim klientom, współpracownikom lub szerszemu gronu odbiorców. Rhino zostało udoskonalone tak aby pomóc użytkownikom w odpowiednim przedstawieniu wyników swojej pracy. Dzięki kluczowym zmianom w wyświetlaniu, renderowaniu, materiałach czy też w podstawowym przechwytywaniu widoku, możliwa jest szybsza i łatwiejsza prezentacja projektu, co ułatwia dyskusję i podejmowanie decyzji przed wprowadzeniem kolejnych zmian.
Nowe metody wyświetlania w Rhino są szybsze, bardziej stabilne oraz w pełni wykorzystują możliwości współczesnych kart graficznych, takie jak shadery korzystające z procesora graficznego GPU oraz optymalizacja pamięci. To wszystko skutkuje mniejszą ilością problemów z wyświetlaniem specyficznych dla GPU oraz szybszym, stabilniejszym i ładniejszym wyświetlaniem nawet przy dużych modelach. W niektórych sytuacjach prędkość wyświetlania może być wyższa nawet o 300%.
Modelowanie to tylko jedna z części procesu projektowania, potrzebna jest również możliwość przekazania, jak zbudować to co widzimy na ekranie. Udoskonalone zostało wiele aspektów procesu tworzenia dokumentacji, od kompletnie przebudowanego interfejsu styli oznaczeń, poprzez RichText, do lepszego wsparcia DWG. Teraz dużo łatwiej i czytelniej możemy pokazać „co i jak” w danym projekcie.
Licencjonowanie i zarządzanie licencjami
Sporo pracy zostało włożone aby Rhino był łatwiejszy w instalacji, konfiguracji i zarządzaniu licencjami. Została opracowana nowa metoda licencjonowania Rhino poprzez menadżera licencji w chmurze (Cloud Zoo). Warto również zapoznać się z nowymi wymaganiami systemowymi. Więcej…
Polecenia tworzenia szybkich, płaskich rzutów z modelu Make2D / Rysunek2D zostało napisane na nowo aby zapewnić szybsze, dokładniejsze i czystsze rezultaty z większą ilością możliwych konfiguracji.
Małe niedociągnięcia mogą doprowadzić do bólu głowy w trakcie długich sesji modelowania. W Rhino 6 zostały naprawione setki drobnych błędów. Funkcje będące wcześniej osobnymi poleceniami zostały połączone, sprawiając że Rhino jest dużo bardziej efektywny.
Rhino jest czymś więcej niż tylko programem do modelowania. Dzięki bogatemu ekosystemowi rozszerzeń i zestawowi otwartych narzędzi do programowania, Rhino wyjątkowo szybko staje się platformą dla tych, którzy chcą poszerzać możliwości i przekraczać postawione granice w procesie projektowania. Rhino 6 wprowadza znaczące udoskonalenia w ogólnodostępnym SDK z usprawnieniami w API, lepszą dokumentacją i większym dostępem do poleceń Rhino z poziomu Grasshoppera.
Rhino jest ulepszany cały czas. Użytkownicy Rhino 6 mają dostęp do społeczności Serengeti i wersji Work-In-Progress (WIP) programu. To właśnie w wersjach WIP rozwijane są przyszłe funkcje takie jak wsparcie dla SubD, Grasshopper 2, nowy silnik renderujący w czasie rzeczywistym i wiele innych. Więcej…