Rhino 8 wprowadza nowe narzędzia do modelowania, takie jak ShrinkWrap, ogromny wzrost prędkości dla użytkowników komputerów Mac, SubD Creases, nowy sposób pracy PushPull, lepsze narzędzia do kreślenia, bardziej konfigurowalny interfejs użytkownika, szybszy silnik renderujący, nowe typy danych Grasshopper i wiele więcej. Sprawdź najciekawsze nowości.
ShrinkWrap tworzy szczelną siatkę na podstawie otwartych lub zamkniętych siatek, geometrii NURBS, SubD i chmur punktów: idealny do tworzenia siatek do druku 3D.
Rhino 8 dla komputerów Mac jest szybszy niż kiedykolwiek, działa natywnie zarówno na komputerach Apple Silicon, jak i Intel Mac, a także wykorzystuje technologię wyświetlania Apple Metal. Zbliżyliśmy również interfejs użytkownika na Macu do jego odpowiednika na Windowsie.
Niesamowicie szybkie rysowanie 3D, ogromne przyspieszenie dla użytkowników Mac.
Dostosowywanie, zapisywanie, udostępnianie i przywracanie ulubionych układów interfejsu.
Rhino for Mac działa natywnie na komputerach Apple Silicon i Intel Mac.
Całkowicie przepisany na obu platformach Windows i Mac, w tym wszystkie nowe funkcje.
Zaktualizowaliśmy silnik Cycles pod kątem szybszego, akcelerowanego przez GPU raytracingu.
Załamania SubD tworzą cechę pomiędzy gładką i ostrą krawędzią, bez zwiększania złożoności siatki kontrolnej SubD, świetnie nadając się do tworzenia cech przypominających filety.
Rhino 8 wprowadza nowe sposoby modelowania – takie jak PushPull – i dodaje nowe, intuicyjne funkcje do Gumball, Automatic CPlanes i wiele innych.
Narzędzia Rhino do tworzenia modeli sprawiają, że jest on elastyczny, dokładny, otwarty i bardzo popularny.
Płaszczyzna konstrukcyjna automatycznie dostosowuje się do zaznaczenia.
Widżet przesuwania, skalowania i obracania otrzymuje nowe uchwyty do rozszerzania i wyciągania.
Chwyć ściankę i popchnij ją lub wyciągnij, chowając lub wysuwając.
Wcięcie powoduje przesunięcie krawędzi do wewnątrz na siatce, SubD lub powierzchni.
Rhino 8 wprowadza szereg ulepszeń w zakresie tworzenia przekrojów i dzielenia na sekcje, które pomagają wspierać różne procesy kreślenia i produkcji.
Użyj stylów sekcji, aby utworzyć szczegółowe widoki modelu 3D z podziałem na sekcje.
Selektywne przycinanie i tworzenie głębi podglądu.
Twórz dynamiczne rysunki wektorowe na bazie przekrojów.
Użyj widoków płaszczyzn przycinania w tworzeniu dokumentacji 2D.
Wyodrębnij krzywe przekroju i profile do produkcji.
W Rhino 8 zaktualizowaliśmy silnik renderujący Cycles, usprawniliśmy przepływ pracy UV, ulepszyliśmy nasze tekstury proceduralne, dodaliśmy tryb wyświetlania.
Zaktualizowaliśmy silnik Cycles pod kątem szybszego, akcelerowanego przez GPU raytracingu.
Mapowanie UV zostało ulepszone a Edytor UV możemy odłączyć od głównego okna.
Tekstury proceduralne działają teraz natywnie, obliczane przez GPU, zapewniając szybkie i dokładne wyniki.
Czysty, minimalistyczny tryb wyświetlania, idealny do prezentacji prac architektonicznych.
Bardziej kompaktowy, wydajny z interaktywnym zarządzaniem i edycją.
Typy danych Rhino umożliwiają tworzenie geometrii z niestandardowymi atrybutami, importowanie większej liczby formatów plików, kontrolowanie bloków, korzystanie z natywnych materiałów w potoku wyświetlania, tworzenie kreskowań i adnotacji oraz wiele innych rozszerzonych przepływów pracy.
Zarządzaj atrybutami obiektów Rhino bezpośrednio z Grasshopper.
Zdefiniuj wygląd opisów w Grasshopperze.
Twórz definicje bloków i instancji w Grasshopper.
Aktualizuj na żywo istniejące obiekty Rhino z Grasshopper.
Dodaj własny tekst do obiektów Rhino.
Naprawiliśmy setki błędów, ale także dodaliśmy nowe typy linii, poprawiliśmy Mesh Booleans, ulepszyliśmy nasze narzędzia do edycji powierzchni i nie tylko…
W Rhino 8 możesz rysować stylizowane krzywe zarówno z szerokością, jak i zwężeniem.
Przejmij kontrolę nad strukturą i ciągłością dobrze wykonanych modeli.
FilletSrf ma nowy interfejs użytkownika z dynamicznym podglądem promienia.
Dostosowywanie, zapisywanie, udostępnianie i przywracanie ulubionych układów interfejsu.
R8 teraz obsługuje eksport USD, glTF, E57 w Rhino dla Mac, Dynamic Blocks i inne.
Dynamiczne przekroje 3D i rysunki 2D.
Tryb rzutni odbicia równoległego, idealny dla RCP.
Menedżer bloków jest teraz bardziej elastyczny i wydajny.
Całkowicie przepisane i bardziej niezawodne Mesh Booleans.
Funkcja ofset może teraz tworzyć wiele zamkniętych obszarów.
Rhino 8 wprowadza nowy edytor kodu, wsparcie dla CPython i .NET 7, znaczne ulepszenia naszych bezpłatnych zestawów SDK, wraz z udoskonaleniami API, a także kilka ważnych nowych funkcji, które poszerzają i pogłębiają podstawy platformy do tworzenia geometrii.
Całkowicie nowy edytor dla Python 3 i C#, w Rhino i Grasshopper.
Odczyt/zapis dowolnego formatu obsługiwanego przez Rhino w całości za pomocą kodu.
Odczyt i zapis zasobów renderowania z openNURBS lub rhino3dm.
Microsoft .NET 7 w systemie Windows i Rhino dla komputerów Mac.
Nowe interfejsy API dla Shrinkwrap, Flair, Code-Driven File IO i nie tylko.
Szukasz pełnej listy nowych poleceń? Jeśli nie widzisz tego, czego szukasz powyżej, sprawdź dokumentację „Nowości w Rhino 8”, aby uzyskać pełną listę oraz nowe opcje poleceń.
Możesz również sprawdzić jakie nowe funkcje pojawiły się w poprzedniej wesji programu – Rhino 7.